NOWE MUZEUM SZTUKI NEW ART MUSEUM
EN PL
szukaj search

Guma, obok kurzu, jest charakterystycznym tworzywem wykorzystywanym przez Nowicką, substytutem skóry. Jej aksamitna powierzchnia, pozornie biologiczna miękkość form i cielisty kolor bezwiednie budzą skojarzenia z ludzkim ciałem. Takie nawarstwianie oraz zakrywanie i odkrywanie poszczególnych detali kompozycji z jednej strony zwraca się ku estetyzacji przedstawienia, z drugiej – ukazuje deformacje, protezy, niedoskonałości. Fotografowany obiekt plasuje się pomiędzy formą organiczną a martwym przedmiotem, między emocjonalnym doświadczeniem a przemyślaną strukturą artystyczną.

  • Typ obiektu:
    fotografia
  • Rok powstania:
    1995–2014
  • Wymiary:
    30 × 20 cm
  • Numer inw.:
    MNG/NOMUS/4/IP
  • Własność:
    Dar artystki w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku (dział NOMUS / Nowe Muzeum Sztuki)
Hanna Nowicka, Defekty i skazy, 1995–2014. Dar artystki w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku (dział NOMUS / Nowe Muzeum Sztuki), fot. © Archiwum MNG
fot. © Archiwum MNG
  • Typ obiektu:
    fotografia
  • Rok powstania:
    1995–2014
  • Wymiary:
    30 × 20 cm
  • Numer inw.:
    MNG/NOMUS/4/IP
  • Własność:
    Dar artystki w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku (dział NOMUS / Nowe Muzeum Sztuki)

Guma, obok kurzu, jest charakterystycznym tworzywem wykorzystywanym przez Nowicką, substytutem skóry. Jej aksamitna powierzchnia, pozornie biologiczna miękkość form i cielisty kolor bezwiednie budzą skojarzenia z ludzkim ciałem. Takie nawarstwianie oraz zakrywanie i odkrywanie poszczególnych detali kompozycji z jednej strony zwraca się ku estetyzacji przedstawienia, z drugiej – ukazuje deformacje, protezy, niedoskonałości. Fotografowany obiekt plasuje się pomiędzy formą organiczną a martwym przedmiotem, między emocjonalnym doświadczeniem a przemyślaną strukturą artystyczną.

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Twoje dane są przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.