N
- Typ obiektu:wideo
- Rok powstania:2004
- Czas trwania:4 min 30 s
- Numer inw.:MNG/NOMUS/8/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:wideo
- Rok powstania:2004
- Czas trwania:4 min 30 s
- Numer inw.:MNG/NOMUS/8/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:instalacja
- Rok powstania:1994
- Wymiary:200 x 74 x 60 cm (jeden obiekt – leżanka)
- Numer inw.:MNG/NOMUS/64/D/1-3
- Własność:Gdańska Kolekcja Sztuki Współczesnej, depozyt gminy Miasta Gdańska w zbiorach NOMUS /Nowego Muzeum Sztuki, Działu Muzeum Narodowego w Gdańsku
- Typ obiektu:instalacja
- Rok powstania:1994
- Wymiary:200 x 74 x 60 cm (jeden obiekt – leżanka)
- Numer inw.:MNG/NOMUS/64/D/1-3
- Własność:Gdańska Kolekcja Sztuki Współczesnej, depozyt gminy Miasta Gdańska w zbiorach NOMUS /Nowego Muzeum Sztuki, Działu Muzeum Narodowego w Gdańsku
- Typ obiektu:instalacja (58 elementów)
- Rok powstania:2013
- Wymiary:ok. 400 × 75 × 200 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/35/D/1-58
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:instalacja (58 elementów)
- Rok powstania:2013
- Wymiary:ok. 400 × 75 × 200 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/35/D/1-58
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:instalacja (konstrukcja stalowa, 19 drewnianych oryginalnych drzwi, wideo)
- Rok powstania:2014
- Wymiary:400 × 300 × 300 cm / 13 min
- Numer inw.:MNG/NOMUS/4/D/1-22
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:instalacja (konstrukcja stalowa, 19 drewnianych oryginalnych drzwi, wideo)
- Rok powstania:2014
- Wymiary:400 × 300 × 300 cm / 13 min
- Numer inw.:MNG/NOMUS/4/D/1-22
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:Fotografia
- Rok powstania:1996
- Wymiary:60 x 43 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/65/D
- Własność:Gdańska Kolekcja Sztuki Współczesnej, depozyt gminy Miasta Gdańska w zbiorach NOMUS /Nowego Muzeum Sztuki, Działu Muzeum Narodowego w Gdańsku
- Typ obiektu:Fotografia
- Rok powstania:1996
- Wymiary:60 x 43 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/65/D
- Własność:Gdańska Kolekcja Sztuki Współczesnej, depozyt gminy Miasta Gdańska w zbiorach NOMUS /Nowego Muzeum Sztuki, Działu Muzeum Narodowego w Gdańsku
- Typ obiektu:fotografia
- Rok powstania:1995–2014
- Wymiary:30 × 20 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/4/IP
- Własność:Dar artystki w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku (dział NOMUS / Nowe Muzeum Sztuki)
- Typ obiektu:fotografia
- Rok powstania:1995–2014
- Wymiary:30 × 20 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/4/IP
- Własność:Dar artystki w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku (dział NOMUS / Nowe Muzeum Sztuki)
- Typ obiektu:obiekt (drewniany kozioł gimnastyczny pokryty skórą bydlęcą, gumowe elementy)
- Rok powstania:2015
- Wymiary:125 × 85 × 65 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/38/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:obiekt (drewniany kozioł gimnastyczny pokryty skórą bydlęcą, gumowe elementy)
- Rok powstania:2015
- Wymiary:125 × 85 × 65 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/38/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:wideo
- Rok powstania:2009
- Czas trwania:4 min 13 s
- Numer inw.:MNG/NOMUS/6/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
Film Lamella, w którym widzimy powierzchnię, chwilowe odbicie ciała w lustrze, a następnie chwilę wynurzenia, poprzez stworzenie specyficznego złudzenia pokazuje wodę nieomal jak substancję stałą. Woda nie tyle jest tutaj tonią, co raczej napięciem powierzchniowym. Tytuł Lamella został zaczerpnięty z teorii psychoanalitycznych Jacquesa Lacana, gdzie słowo to oznacza byt istniejący poza porządkiem symbolicznym, bezcielesny erotyzm, membranę relacji z otoczeniem[1]. Percepcja jest tu sprowadzona do odbioru sygnałów niezdefiniowanych, nieprzefiltrowanych kulturowo, gdy spontanicznie odbywa się proces emocjonalnego przyjęcia lub odrzucenia relacji z innym bytem.
Lamella Nowickiej to próba zwizualizowania naszego punktu styczności ze światem, pozbawiona cech realistycznej reprezentacji, gdy jedyną prawdą jest niezracjonalizowane i nieprzedstawione odczucie. Jest więc pracą paradoksalną, zajmuje się bowiem przedstawieniem niemożliwości przedstawienia.
[1] W teorii Lacana lamella to rodzaj membrany naszych percepcyjnych możliwości, która pośredniczy między pojedynczym ludzkim istnieniem a resztą świata i jego istnień. Innymi słowy, manifestuje istnienie przeddefinitywne – jeszcze nie wiemy, czym jest to, czego doświadczamy.
- Typ obiektu:wideo
- Rok powstania:2009
- Czas trwania:4 min 13 s
- Numer inw.:MNG/NOMUS/6/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:olej na płótnie
- Rok powstania:2016
- Wymiary:170 × 130 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/41/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
- Typ obiektu:olej na płótnie
- Rok powstania:2016
- Wymiary:170 × 130 cm
- Numer inw.:MNG/NOMUS/41/D
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej