NOWE MUZEUM SZTUKI NEW ART MUSEUM
EN PL
szukaj search

S.O.S to realizacja wykonana z użyciem przedmiotów i materiałów znalezionych na dawnym terenie Stoczni Gdańskiej. Resztki drewna, metalu, narzędzi, maszyn i urządzeń, zostały umieszczone w trzech metalowych stelażach w kształcie tytułowych liter S.O.S.

Praca ta jest repozytorium materialnych resztek dziedzictwa stoczni, materialnym dokumentem protestu i społecznej mobilizacji, wyrażonym z użyciem z pozoru nikomu niepotrzebnych pozostałości chylącego się ku upadkowi zakładu pracy. Przygotowana jako rzeźba monument, służy jednocześnie za obiekt do prowadzenia działań obywatelskich, czego przykładem było toczenie po zdegradowanych terenach poindustrialnych tych wpisanych w koło obiektów przez protestujących miłośników stoczniowego dziedzictwa.

  • Typ obiektu:
    instalacja (3 litery: stoczniowy złom, kątowniki)
  • Rok powstania:
    2014
  • Wymiary:
    0,7 × 2,3 m
  • Numer inw.:
    MNG/NOMUS/24/D/1-3
  • Własność:
    Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
Jerzy Bohdan Szumczyk, S.O.S., 2014. Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej, fot. © Michał Szlaga
fot. © Michał Szlaga
  • Typ obiektu:
    instalacja (3 litery: stoczniowy złom, kątowniki)
  • Rok powstania:
    2014
  • Wymiary:
    0,7 × 2,3 m
  • Numer inw.:
    MNG/NOMUS/24/D/1-3
  • Własność:
    Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej

S.O.S to realizacja wykonana z użyciem przedmiotów i materiałów znalezionych na dawnym terenie Stoczni Gdańskiej. Resztki drewna, metalu, narzędzi, maszyn i urządzeń, zostały umieszczone w trzech metalowych stelażach w kształcie tytułowych liter S.O.S.

Praca ta jest repozytorium materialnych resztek dziedzictwa stoczni, materialnym dokumentem protestu i społecznej mobilizacji, wyrażonym z użyciem z pozoru nikomu niepotrzebnych pozostałości chylącego się ku upadkowi zakładu pracy. Przygotowana jako rzeźba monument, służy jednocześnie za obiekt do prowadzenia działań obywatelskich, czego przykładem było toczenie po zdegradowanych terenach poindustrialnych tych wpisanych w koło obiektów przez protestujących miłośników stoczniowego dziedzictwa.

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Twoje dane są przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.