Wideo Elżbiety Jabłońskiej, z udźwiękowieniem Wojtka Kotwickiego, to zapis sześciodniowej podróży, którą tytułowy neon Nowe Życie [1] odbył drogą wodną z Nakła nad Notecią do Berlina, przymocowany do burty statku Władysław Łokietek ze Szkoły Żeglugi Śródlądowej w Nakle i co wieczór o zmierzchu zapalany. Fizyczność tego ponad dziesięciometrowego obiektu stoi w sprzeczności z mobilnością, jest to jednak pozór, gdyż pojawiał się on dokładnie tam, gdzie imperatyw zmiany był wyrazisty, a uczestnicy wydarzeń domagali się głosu. Neon stawał się symbolem i reprezentantem ich postulatów, a momentami narzędziem do odnajdywania w codzienności treści i znaczeń lub ustanawiania nowych kontekstów (z zaangażowaniem do tego kontekstu sztuki). Śledząc trasę neonu (w części po Międzynarodowej Drodze Wodnej E70), Jabłońska dokumentuje krajobraz natury i kultury. Zatrzymując czas, tworzy studium pozbawione znamion szczegółowości.
[1] Neon Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej w Trzeciewcu pod Bydgoszczą został znaleziony przez artystkę na złomie w 2005 r. i odrestaurowany dzięki współpracy kilku galerii sztuki.