NOWE MUZEUM SZTUKI NEW ART MUSEUM
EN PL
szukaj search

Gdańska Kolekcja Sztuki Współczesnej
23.02.2021
NOMUS

Zdjęcie przedstawiające dwie osoby i rower

Gdańska Kolekcja Sztuki Współczesnej
23.02.2021
NOMUS

Komisja zakupów Muzeum Narodowego w Gdańsku przyjęła depozyt Miasta Gdańska składający się z następujących prac zakupionych w 2020 roku do Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej:

  1. Teresa Tyszkiewicz, “Ziarno”, edycja 3/5, 1980 rok, film wideo, czas trwania 11’30”, kopia cyfrowa, format MP 4.

  2. Grupa COX w składzie: Józef Czerniawski, Edward Kacper Ołowski, „Rowerek”– performance, sesja fotograficzna, unikat, edycja 1.1., 1973 rok, 15 sztuk, odbitki vintage na papierze fotograficznym FOTON, połysk, karton, format 13x18 cm.

  3. Anna Kutera „Malarstwo feministyczne”, edycja limitowana 2/3, 1973 rok, fotografia analogowa, czarno-biała, sekwencja 8 ujęć, odbitki współczesne z 2019 roku, wymiary: 50x50 cm każda.

  4. Paweł Marek Mazur, „Pure Sure” – zbiór opowieści komiksowych, cz. 1, cz. 2, cz. 3, cz. 4, łącznie 35 plansz, unikaty/oryginały

4.1. „Pure Sure” cz. 1 – 22,8x16 cm (4 kartki / 8 stron komiksu, w tym okładka), 1989 rok;

4.2 „Pure Sure” cz. 2 – 22,6x14,5 cm (6 kartek / 12 stron komiksu, w tym okładka), 1989 rok;

4.3 „ Pure Sure” cz. 3 –21,3 x 15,4 cm (4 kartki / 8 stron komiksu, w tym okładka), 1989 rok;

4.4 „ Pure Sure” cz. 4 –21x15 cm (4 kartki / 7 stron komiksu, w tym okładka), 1990 rok.

  1. Piotr Wyrzykowski, archiwum performance, z lat 1991-1996:

5.1. “jako, że są jednym wobec jednego”, galeria C-14, Gdańsk, 1991 rok, wideo 1’02”, oryginalny wydruk a4, opis autorski, antena, slajd;

5.2. “Performance na wystawie gas”, Starogard Gdański, 1991 rok, fotografie, wideo z telewizorów “czas godów” 21’14”, projekt, negatywy, tekst „czas godów”, kserokopie;

5.3 “Projekt miejsce zewnętrzne”, PWSSP Gdańsk, 1992. wideo 5’49”, szablon, tekst, wydruk;

5.4 “Ciało/Czystość”, Otwarte Atelier w dawnej łaźni miejskiej), Gdańsk, 1993 rok, fotografie, wideo: 5’39”, projekt A4, (z Jarogniewem Milewskim);

5.5 “Runner” (performance), Lichthaus, Brema, Niemcy, 1993 rok, wideo: 6’45”, fotografie, negatywy, projekt A4, dźwięk taśma DAT (DV);

5.6. “Woda uwrażliwia dotyk”, Pracownia Intermedialna “Pi”, Gdańsk, 1994 rok, wideo 2’01”, slajdy, wisiorek, projekt wisiorka;

5.7. “Ferma ludzka”, Wesołowo, plener Pracowni Intermedialnej “Pi”, 1994 rok, wideo: 2’34”, slajdy, fotografia na stronie z katalogu;

5.8. “Krople”, Wesołowo, plener Pracowni Intermedialnej “Pi”, 1994 rok, wideo: 4’45”,

5.9. “Ile potrzebnych jest cięć, aby znaleźć się na zewnątrz? Siekiera I, II, III”, cykl 3 wystąpień, a) siekiera I, Art Hall, Tallinn, Estonia, b) Międzynarodowe Centrum Sztuki, Poznań, c) CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 1993 rok, wideo: 18’12”, fotografie, negatywy, projekty A4;

5.10. “Performance inauguracyjny”, PGS, Sopot, 1993 rok. wideo: 7’56”, fotografie, plakat A0, zaproszenie (z Jarogniewem Milewskim);

5.11. “Kultura fizyczna”, Cabel Factory, Muu, Helsinki, 1993 rok, wideo: 16’13”, fotografie, projekt A4;

5.12. “Soma – przejawy sztuki niesubstancjalnej”, Galeria Wyspa, Gdańsk, 1994 rok, fotografie, t-shirt, szczotka, tekst, wydruk, opis autorski, zaświadczenie, projekt zaproszenia;

5.13. “Sztuka to moje ciało”, Interwencja, Galeria KONT, Lublin, przestrzeń publiczna, 1994 rok, wycinek z „Kuriera Lubelskiego”;

5.14. “Ucieleśnianie I”, Rotunda, XIX Reminiscencje Teatralne, Kraków, 1994 rok, fotografie, negatywy, projekt A4;

5.15. “Ucieleśnianie II”, studio TV, WRO – Monitor Polski, Wrocław, 1994 rok, wideo: 9’37”, taśma z kasety VHS, którą owijał się artysta, tekst w magazynie „Obieg” nr 61/62 05/06 1994 rok;

5.16. “Sztuka to moje ciało”, Spiż 7, Gdańsk, 1995. Wideo: 3’22”, pasy z metalowymi literami – 4 szt., fotografie, negatywy;

5.17. “Nie ma ciała”, BWA Słupsk, Festiwal Performance Polski, 1995 rok, wideo: 23’26”, t-shirt;

5.18. “Copyright”, CSW Zamek Ujazdowski, wystawa Antyciała, 1995 rok, wideo: 60’38”, fotografie, oryginalny projekt, tekst ustawy o prawie autorskim z 1994 r. z wyciętymi przez artystę fragmentami tekstu, wycinek z mapy Europy, negatyw;

5.19. “Zaprzysiężenie prezydenta. 23.12.1995 rok, godzina 19:00”, klub Mózg, Bydgoszcz, 1995 rok. wideo: 19’07”, komiksy z gum do żucia Donald, wizerunek Matki Boskiej, maski, slajd;

5.20. “Teleperformance”, Galeria QQ, Kraków, 1995. Fotografie, t-shirt;

5.21. “44”, cykl wystąpień, 1995 rok: a) Klub Mózg, Bydgoszcz, b) Zamek, Bytów, c) Muzeum Artystów, Łódź, wideo: 1’21”, fotografie, t-shirty, wycinki z t-shirtów, negatywy, projekt, opis autorski;

5.22. “NATO Now! Safe Poland or No Poland at All”, cykl wystąpień, 1995-1996 rok: a) Gdańsk ASP, b) Ice Fabrik, Hanower, Niemcy – w ramach festiwalu VideoMentale; c) Amorf, Tampere, Finlandia; d) AnnArt 7, Bukareszt, Rumunia e) Banff Center, Calgary, Kanada wideo: 23’45”, wideo 1’23”, fotografie, negatywy, t-shirt, plakat do wystawy „transformator emocji” na który naklejono 3 fotografie.

  1. Andrzej Karmasz, „Silence of Taming”, edycja: 2/5 + AP, 2005 rok, video SD (standard definition), zapis cyfrowy w formacie MP4 na nośniku danych DVD Verbatim M-Disc. Czas trwania 10’13”. Płyta DVD sygnowana.

  2. Mateusz Pęk, „Religijny Implant” z cyklu Projekt Techno-Sakralizacji Kościoła Katolickiego, 2005 rok, lightbox, C-print, wymiary: 74x105x4 cm.

 

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Twoje dane są przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.