Ślady proste to olbrzymia muślinowa tkanina farbowana techniką shibori. Królikiewicz rozwinęła tę tradycyjną metodę, dołączając jako źródło barwnika metalowe formy i narzędzia, które – gdy mokre – oddawały swą rdzę na muślin. Przedmioty te, twarde, z mocną, liniową krawędzią, zostały uprzednio zebrane na terenie kurczącej się stoczni w Gdańsku. W miejscu, które materializuje pamięć o pracy, o wydarzeniach politycznych i intencjach gospodarczych. Jest rodzajem portretu, w którym energia odchodzenia rozlewa ostatnie możliwe ślady.
Ślady proste
Ślady proste to olbrzymia muślinowa tkanina farbowana techniką shibori. Królikiewicz rozwinęła tę tradycyjną metodę, dołączając jako źródło barwnika metalowe formy i narzędzia, które – gdy mokre – oddawały swą rdzę na muślin. Przedmioty te, twarde, z mocną, liniową krawędzią, zostały uprzednio zebrane na terenie kurczącej się stoczni w Gdańsku. W miejscu, które materializuje pamięć o pracy, o wydarzeniach politycznych i intencjach gospodarczych. Jest rodzajem portretu, w którym energia odchodzenia rozlewa ostatnie możliwe ślady.
- Typ obiektu:tkanina (batyst, nici metalowe, rdza z terenu Stoczni Gdańskiej, technika shibori i stemplowania), współpraca: Małgorzata Kalinowska
- Rok powstania:2015
- Wymiary:5,8 × 8 m
- Numer inw.:MNG/NOMUS/1/D/1
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej
Ślady proste
- Typ obiektu:tkanina (batyst, nici metalowe, rdza z terenu Stoczni Gdańskiej, technika shibori i stemplowania), współpraca: Małgorzata Kalinowska
- Rok powstania:2015
- Wymiary:5,8 × 8 m
- Numer inw.:MNG/NOMUS/1/D/1
- Własność:Depozyt Gminy Miasta Gdańska w ramach Gdańskiej Kolekcji Sztuki Współczesnej